5e dag in Bournemouth! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu 5e dag in Bournemouth! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu

5e dag in Bournemouth!

Door: michielgoesabroad

Blijf op de hoogte en volg Michiel

21 September 2011 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht vanuit Bournemouth. Ik ben hier op zaterdag 17 september aangekomen en ik heb een goeie reis gehad.

Ik ben geland in London Gatwick en heb toen de bus naar Bournemouth genomen. De totale reis was 5 uur ongeveer. Toen ik aankwam in Bournemouth heb ik een taxi geboekt naar het hostel waar ik de eerste nacht verbleef. Het was een prima hostel en ik kon het heel goed vinden met de baas van het hostel. Hij heeft mij wat reispsychologie geven wat je in het begin vooral hier nodig hebt. Ik heb hier zeker wat aan gehad.

Op zondag ben ik naar m'n kamer hier gegaan in Bournemouth. Mijn huisbaas heeft mij rondgeleid en we zijn samen naar de bank gereden om geld te pinnen voor de borg en de huur. Een paar uurtjes later kwam mijn kamergenoot. Het is een italiaan en hij is echt tof. Ik heb al veel cullinaire kunsten geproefd en hij is een echte italiaan.

Maandag hadden we de eerste dag in het hotel. We kregen de introductie en ik zag toen al in dat het werk echt klote ging worden en dat is ook gebleken. Dinsdag begon ik met werken in het hotel en ik werd ingewerkt door Wendy. Zij is ook Nederlands en ze heeft gezegd hoe het in het hotel er aan toe gaat. Het is echt heel hard werken voor je centen en je wordt behoorlijk onder druk gezet. Ik zag er erg tegen op, maar je moet het niet serieus nemen wat ze zeggen, want de baas is gewoon depressief.

Vandaag was de bazin ook echt boos. We hadden om half 3 les voor de talenschool, maar we kregen alsmaar kamers erbij en we konden nooit voor 2 uur klaar zijn en dat gebeurde ook niet. De bazin ging helemaal uit haar dak en vanaf dat moment wist ik dat ik gauw weg moet gaan bij dit hotel. Horrible things! We gingen dus op een lege maag naar de taalschool toe, maar de taalschool was erg leuk. Was alleen wel bekaf toen ik daar aankwam, want me moesten stevig doorlopen om op tijd te zijn. Ik zit op een iets hoger niveau dan gemiddeld, maar het is niet heel moeilijk gelukkig.

Maar buiten het werk om is het leven hier super. M'n huisgenoten zijn voornamelijk Spaans en ze zijn echt gaaf. We hebben hier al een leuke Mexicaanse avond gehad en dat was erg gezellig. Na de talenschool vandaag gingen we met de crew van het hotel uit eten in een heerlijk restaurant en dat was erg leuk. Iedereen wil ook weg bij dat hotel, maar niemand gooit zijn oude schoenen weg voordat ze nieuwe hebben. Ik heb m'n nieuwe telefoonnummer hier ook inmiddels voor elkaar en morgen heb ik een afspraak bij de hoofdbank hier voor een bankrekening.

Daarna heb ik hopelijk al m'n basisbehoeften geregeld en kan het leven echt beginnen hier (hopelijk met een nieuwe job). Ik heb ook al geleerd hoe de wasmachine werkt, dus dat gaat denk ik ook wel lukken.

Bedankt voor het lezen allemaal!




  • 21 September 2011 - 21:27

    Familie Remijn:

    Hallo Michiel, gelukkig heb je het naar je zin , en fijne kamergenoten, waar je veel plezier mee kunt beleven, hopelijk vind je gauw andere werk, wat een bazin he, daar valt niet mee te werken, misschien kon je alvast wat eten uit het overlevingspakket, daar wordt je vast weer vrolijk van, leuk dat je deze site hebt geopend, zo kunnen we je een beetje volgen, zeg het ga je goed, en we houden contact,
    Groetjes Fam Remijn

  • 21 September 2011 - 21:42

    Mam:

    hey, die eerste reispsychologie kun je misschien eens toepassen op je bazin in dat hotel! En zijn die bloedzuigers verdwenen in het huis? Geniet van je huisgenoten en have fun! Tot Skypes...

  • 21 September 2011 - 21:57

    Michiel Buijsse:

    :P Ik heb niks te zeggen daar hoor;) Haha maar vanochtend zijn de mannetjes geweest die het bed hebben gesprayd zodat de bloedzuigers weer voor een tijdje wegblijven:) We kunnen weer lekker slapen nu(A)

  • 22 September 2011 - 06:53

    Harry En Annet:

    Hoi Michiel,

    Tjonge, het is echt te hopen dat je snel ander werk vindt. Leuk zo'n baas en bazin! Gelukkig dat de rest eromheen wel erg leuk is. Michiel, heel veel succes met alles en we blijven je volgen. Leuk om je verhalen te lezen.

    Groetjes,
    Harry, Annet en Thijs

  • 24 September 2011 - 07:47

    Lisanne:

    Leuk, die site. Ik ga je zeker volgen en ben benieuwd naar het volgende verhaal! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Michiel

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 15468

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 15 Juli 2012

Het avontuur in Bournemouth

Landen bezocht: