Veel gebeurd na bijna een maand - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu Veel gebeurd na bijna een maand - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd na bijna een maand

Door: michielgoesabroad

Blijf op de hoogte en volg Michiel

14 Oktober 2011 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hoi iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst, maar ik was een beetje druk met van alles en nog wat. Het gaat erg goed met mij nu en ik heb hier leuke vrienden. Overdag werk ik nog bij het hotel, maar niet meer voor lang! Vervolg komt. Het is 's avonds altijd erg gezellig, want we zitten wel vaak bij iemand thuis of we gaan gezellig op stap. Ook ben ik naar Southampton geweest voor mijn National Insurance Number en ik kan nu echt gaan werken hier in de UK.

Maar ik heb vandaag een geweldig telefoontje gekregen van het marketingbureau EIMS. Het is een groot bedrijf dat de marketing van websites beheert en onderhoudt. Het duurde erg lang allemaal en ik moest veel dingen doen. Het nam 2 weken in beslag. Ik heb een rollenspel gedaan met een zogenaamde klant en dat heb ik goed afgelegd. Dat was stap 1. Daarna kreeg ik een interview met iemand en dat was zeker niet gemakkelijk. Het waren lastige vragen allemaal, maar ik ben er goed uitgekomen. Er waren in totaal 8 geïntresseerden voor deze job en slechts één kon deze job krijgen. Na dat ene interview kreeg ik te horen dat ik weer een ronde was doorgekomen. Het was de laatste ronde en ik had nu een interview met de baas. Pffff... Ik zat daar en dat was erg moeilijk. Het interview ging ook niet echt goed, maar dat had een reden. Hij heeft veel psychologische cursussen gedaan zei die en basseerde daar zijn selectie op en stelde allerlei vragen zoals: "heb je ooit gelogen tegen iemand''. Ik zei ja tuurlijk en hij vroeg dan hoe hij mij kon vertrouwen en ik legde hem een hel verhaal uit waar hij interessante dingen zag die goed bij deze job paste. Hij belde me vandaag en zei dat mijn karakter goed bij deze rol past. Tuurlijk zijn er genoeg verbeterpuntjes, maar daar is die training van 3 weken ook voor.

Het is een klein beetje vergelijkbaar met een callcenter, maar dit is wel heel anders. Het heeft veel met psychologie te maken en daar krijg ik ook veel training in straks. Ik moet het gedrag van de klant proberen zo goed mogelijk te analyseren om zo de geschikte vraag te kunnen stellen om een afspraak te kunnen plannen. Dit is denk ik wel een geschikte job voor mij, want je bent altijd met mensen bezig en dat is iets wat ik wel wil. Ik ga met een project werken en dat krijg ik maandag te horen en ik ga vooral met Nederlandse bedrijven bellen en communiceer het zo weer door in het Engels. Een soort tolk dus eigenlijk. En het betaalt ook nog eens een stuk beter dan het hotel:)

Als ik aan het werk ben in het hotel, dan kijk ik vaak op de klok of de tijd al bijna voorbij is, want het is echt zwaar saai en vermoeiend werk... Ik ben altijd weer blij om in de stad te zijn of thuis te zijn. Ik kan nu helemaal voor mezelf zorgen. De was gaat goed, kan een lekker gerechtje koken, wat wil je nog meer:) Ook mijn Engels is al een stuk verbeterd nu, maar dat komt niet echt door de taalschool. Ik zou de taalschool niet aanraden voor mensen die ook naar het buitenland willen gaan, omdat het veel geld kost en je leert het veel beter door gewoon naar de pub te gaan of met veel buitenlandse mensen om te gaan.

De tijden om te eten zijn ook wat later dan in Nederland, want 's avonds om 8, 9 of half 10 eet ik pas:) Maar dat went wel na een tijdje. Wel mis ik af en toe de frituurpan, want die heb ik hier dus niet..:( Maar daarentegen zijn er wel veel andere lekkere dingen!

Ook het uitgaansleven is hier prachtig. Op dinsdag is de V-club altijd een groot feest. Het was vroeger een kerk, maar die is helemaal omgebouwd tot een club. Altijd weer gezellig daar. Ik ga meestal 2 keer per week naar een discotheek toe en 's avonds vaak nog even gezellig bij iemand zitten. Ook heb ik nu een gitaar hier. Dat heb ik wel gemist hier, maar ben blij dat ik er nu een heb. Had 3 weken niet gespeeld en gelijk toen ik em had een uurtje of 2 dr op gespeeld.

Maar ik ga weer stoppen met schrijven, want een ex-Spaans huisgenootje is hier op bezoek en we gaan lekker een gerechtje maken.

Groetjes!

  • 14 Oktober 2011 - 17:02

    Lisanne:

    Lief broertje! Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Helemaal top dat je die baan hebt binnen getikt! Heb je zondag tijd om te skypen? Dan kunnen we beslissen wanneer we naar je toe komen! X

  • 14 Oktober 2011 - 17:07

    Michiel Buijsse:

    Jaa zondag heb ik tijd. Het wordt een druk dagje in het hotel, dus het wordt 's avonds pas dat we kunnen Skypen. Zullen we 8 uur mijn tijd doen? X

  • 14 Oktober 2011 - 17:36

    Mam:

    Nou, ik zeker trots op je! Blijkt maar weer dat je de kant op moet van psychologie. Daar kun je nu lekker mee oefenen. Volgens mij moet je je reisbestemming nog even veranderen; je zit niet op de Britse Maagdeneilanden. Maarre, geniet nog even lekker van de laatste dagen in het hotel; Trui zegt volgend jaar haar baantje hier op zei ze, nu ze gehoord heeft dat jij zo supersnel bedden strak en glad kunt opmaken!

  • 14 Oktober 2011 - 18:07

    Michiel Buijsse:

    Haha dankjewel:) Het was voor hem ook een moeilijke beslissing zei hij, want er waren 2 karakters voor deze job. Het psycholoogje of het zakenmannentje;) Ben blij dat hij mij deze kans heeft gegeven, want je kan echt carriére maken zei hij. You're in business he said:) Haha ik kan het steeds sneller nu ja, maar vind het nu wel strak genoeg, dus ga maar wat anders doen;)

  • 14 Oktober 2011 - 18:59

    Vrony Voragen:

    Fantastische ontwikkelingen en heel veel plezier,proef ik uit je verhaal. Michiel,ik ben blij voor je en voor je moeder en wat geweldig dat je hier zowiezo voor gekozen hebt,knap hoor!
    Groetje Vrony Voragen en natuurlijk ook van die frieteter!!!

  • 16 Oktober 2011 - 10:29

    Petra:

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. En wat super dat je stax waarschijnlijk een nieuw leuker en beter baantje hebt! :D Maak er een top tijd van ;)
    Groetjes familie Remijn

  • 17 Oktober 2011 - 05:48

    Annie:

    Hoi Michiel,

    Geweldig nieuws. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe job. Echt is voor jou. Geniet ervan en veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Michiel

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 15471

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 15 Juli 2012

Het avontuur in Bournemouth

Landen bezocht: