Proeftraject restaurant doorstaan! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu Proeftraject restaurant doorstaan! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu

Proeftraject restaurant doorstaan!

Door: michielgoesabroad

Blijf op de hoogte en volg Michiel

24 September 2011 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hoi allemaal,

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties van m'n vorige bericht. Ik heb goed nieuws nu.

Ik zit hier nog maar een week, maar de connectiekring wordt steeds groter nu. Naar de kroeg gaan is dus erg zinvol hier!:) Een huisgenootje van mij vond dat ik goed Engels sprak en die had aan haar baas gevraagd of ze nog mensen zochten voor het restaurant. Ze wou m'n CV hebben en die heb ik aan haar gegeven. Ik had hier geen printer, dus ik heb het mooi ouderwets met de hand overgeschreven! Ik kreeg al vrij snel een reactie van de manager en ik mocht vandaag m'n proeftraject doen. Het was vandaag een zware dag, want ik was gisteravond naar de pub geweest en het was een kort nachtje geworden. Ik moest eerst van half 9 tot 2 werken in het hotel en daarna zijn we uit eten geweest bij Marey Shelley. Echt een cheap restaurant en het is heerlijk. We zitten er bijna iedere dag wel eigenlijk na werk. Daarna was ik helemaal gesloopt en ben toen van 4 tot 5 wezen slapen. Dat heeft me goed gedaan en ik ben toen om 6 uur 's avonds gestart in het restaurant.

Toen ik daar aankwam kreeg ik m'n stropdas toegereikt. Ik was nog niet zo handig om zo'n ding te strikken, maar dat weet ik nu ook. Weer wat geleerd nu. Er was vanavond een bruiloft in het restaurant en ik heb de bediening gedaan. Het was wel even moeilijk om met warme borden te lopen, maar het ging best goed eigenlijk en ze vonden dat ik het snel doorhad. Ik kreeg na werk te horen dat ze me een contract aan konden bieden en dat ga ik zeker aannemen. Het is wel leuk werk en je praat ook wel veel met mensen, dus bij deze baan kan je echt wel je Engels verbeteren. De manager was wel zeer streng, maar hij mocht mijn hollandse nuchterheid wel, want ik heb geen zin om me ergens druk over te maken en het ging gewoon lekker.

Maar dat is nog niet alles. Voor nu werk ik 's ochtens in het hotel en 's avonds in het restaurant. Ik moet dus gaan wennen aan middagdutjes, want het worden korte nachtjes.

Toen ik nog in Nederland was, kreeg ik via een oud studiegenootje door dat ze een callcenter hier hadden geopend in Bournemouth. Ik heb toen ook contact gehad met de manager daarvan en hij heeft me toen een hele presentatie gegeven over het bedrijf. Toen ik gister in de pub was, ontmoette ik een Nederlander die ook bij dat callcenter werkt. Ze reageren wel laat op hun mailtjes, maar hij gaat de versnelling er in zetten zei die. Een goeie gozer was dat wel. Ik heb gister in de pub veel nieuwe mensen leren kennen van verschillende culturen. Ik mag de Spaanse cultuur ook wel, want als ze een meisje ontmoeten, dan openen ze eerst met 2 zoenen. De ideale openingszin dus:)

Dinsdagmiddag ga ik weer werken in het restaurant en dat is ook m'n eerste dag hier dat ik uit kan slapen, want ik ga om 4 uur 's middags beginnen. Ik ga voor het werk nog langs het callcenter voor de job daar. Het zijn allemaal partime baantjes, maar dat is juist perfect. Het callcenter betaald wel echt supergoed, want je verdient 8 pond per uur, terwijl ik nu 4,92 pond per uur verdien.

Verder ben ik erg tevreden over m'n eerste week hier. Ik hoor van m'n collega's in het hotel dat ik het snel op pak hier en het gaat ook wel mooi z'n gangentje hier. Wel moet ik nog even goed leren wassen, want dat is echt hopeloos... De pub is ook goedkoop hier, want je betaald 1 pond voor een halve liter bier. Kreeg gister ook nog wat drankjes getracteerd van een collega, omdat ik haar gitaarles ga geven. Ook dat kan ik hier nu doen, want dat meisje heeft een gitaar gekocht hier en dat is echt supervet.

Ondanks m'n avontuur in Spanje, kan ik het goed vinden met de Spanjaarden hier. Het zijn echt gezellige mensen waar je gerust een biertje mee kan drinken. Ik heb inmiddels m'n bankrekening ook geopend hier en ik krijg deze week m'n pas. Het enige wat ik nog moet regelen is m'n national insurance number.

Ik ga nu maar slapen, want het gaat morgen een zware dag worden in het hotel...

Bedankt voor het lezen allemaal en ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes!

  • 25 September 2011 - 12:12

    Lisanne:

    Heb je nog fooi gekregen? En muurtjes schoongemaakt ;)? Anyway, leuk verhaal! Je moet alleen wel even je locatie aanpassen... bij mijn weten zit je namelijk niet op de Britse Maagdeneilanden haha. X

  • 25 September 2011 - 15:49

    Johan:

    Hallo Michiel, ik merk al lezend aan jou dat je je draai al helemaal hebt gevonden. Veel uit, gezelligheid en bier, maar ook veel mensen ontmoeten, nog beter Engels leren, leuke leerzame banen en een hoop experience doen. Dat is goed voor je algemene ontwikkeling en voor je CV. Ga zo door en geniet van alles, iedereen, elke dag. Groet, Johan

  • 25 September 2011 - 20:56

    Mam:

    Michiel, ik vind je verhalen leuk om te lezen en ik ben trots op je dat je zoveel onderneemt om nieuw werk te vinden. Pas goed op jezelf en succes met je was; het mag een keer mislukken, daar leer je van, maar als je op 30 graden wast kan er niet veel fout gaan!

  • 28 September 2011 - 06:18

    Annie:

    Ha Michiel,

    Zo te lezen heb jij je draai al aardig gevonden. Je ontmoet leuke mensen en doet veel ervaring op. Op deze manier leer je snel engels en doe je veel ervaring op. Geniet er van!!

    Lieve groetjes,
    Annie

  • 11 Oktober 2011 - 19:46

    Spanish Girl:

    Estoy trabajando para un nueva narración....

  • 11 Oktober 2011 - 21:47

    Een Dutch Girl:

    en nu even translaten in het Nederlands

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Michiel

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 15471

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 15 Juli 2012

Het avontuur in Bournemouth

Landen bezocht: