6 maandjes van huis vandaag de dag - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu 6 maandjes van huis vandaag de dag - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu

6 maandjes van huis vandaag de dag

Door: michielgoesabroad

Blijf op de hoogte en volg Michiel

17 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Hoi allemaal,

Vandaag de dag exact 6 maanden in Bournemouth. Het gaat nog steeds goed hier en het wordt alsmaar beter. Pijnlijk om onder ogen te zien, maar ik zit al dik over de helft en heb nog 4 maanden te gaan.

M'n vrienden waren van 27 feb tot 2 maart mij hier komen opzoeken. Ze kwamen de maandag op het station aan rond de middag en heb ze toen opgehaald en eerst de spullen hier bij mij thuis gestald. Daarna heb ik ze de stad laten zien hier en hebben we m'n werkplek ook opgezocht. Veel gefeest uiteraard en het was precies hetzelfde als in Nederland. Blijkt toch maar weer de vrienden voor het leven :) De week was eigenlijk snel om en de vrijdag vertrokken ze weer richting Nederland.

Het hoogseizoen wordt zichtbaar en er komen aardig wat buitenlanders deze kant op. Ook hebben we een nieuwe huisgenoot erbij gekregen en het is een Duitser. Een hele goeie kerel en al een aantal keren mee gestapt. De mensen die nu aankomen blijven ongeveer ook tot juli, de tijd dat ik ook weer naar huis ga...

Op het werk gaat het ook prima en heb het nog steeds goed naar m'n zin. Ik denk toch wel de beste werkgever waarvoor ik ooit gewerkt heb. Soms is het wel even heel druk, maar dat wordt daarentegen wel weer gewaardeerd. Ik ben daar nu ook meer dan 2,5 maand aan de slag. Gister wel een massive shift gedraaid van 15 uur, maar het is allemaal goed verlopen. De avond voor deze shift was er een leavingparty van een collega en het was wel weer gezellig. Op 1 uur slaap een shift gedraaid van 15 uur, eerst zou het 16 zijn, maar ik mocht een uur eerder weg en krijg wel betaald voor 16 uur.

Voor de studie heb ik inmiddels ook wat dingen uitgezocht en de voorlopige datum dat ik naar NL komt is op 23 mei. Ik heb contact opgenomen met wat hogescholen en het is mogelijk in dit tijdsbestek. 1 meeloopdag is sowieso zeker en voor de andere meeloopdagen hoor ik in april meer, maar het was wel mogelijk om me in eind mei te plaatsen hadden ze het over. Waarschijnlijk dus m'n verjaardag vieren in Nederland en het plan is dan om 31 mei of 1 juni weer terug te gaan. Dat zou over iets meer dan 2 maanden zijn... De tijd vliegt voorbij.

Al met al een supertijd met leuke mensen, een prachtig uitgaansleven en nog Engels leren ook.

Ik doe over een maand weer een verslag.

Groetjes!

  • 17 Maart 2012 - 22:44

    Mam:

    Hey Michiel,

    Je tijd gaat snel, alweer een half jaar van huis. Je hebt daar veel geleerd denk ik; wassen, strijken, eten koken, drinken (maar dit kon je hier ook al) en vooral de Engelse taal leren spreken en schrijven.
    Eind mei naar Nederland? Zeker weten :) Geen veranderingen meer?
    Nou, geniet er maar lekker van, want voor je het weet zit je weer aan de studie!

    xx, mam

  • 17 Maart 2012 - 22:52

    Michiel Buijsse:

    Inderdaad, de tijd gaat veel te snel... Ik kan nu mijn eigen wasjes draaien, eigen maaltje bereiden (ik mis die sperziebonenschotel hier wel die ik altijd klaar maakte), een drankcertificaat behaald, dus je kunt trots op me zijn!

    Afgelopen week in de weer geweest met verschillende hogescholen en heb me vanavond aangemeld voor de laatste meeloopdag die plaatsvindt op 22 mei. Ik ga het morgen met het hotel overleggen, want ik heb sowieso veel holidaydagen opgespaard door die 40 uur per week en dat gaat wel goedkomen. Ik laat het je morgen weten in ieder geval en dan ga ik maar m'n ticket boeken naar Nederland.

    Genieten doe ik zeker, maar daarentegen kijk ik ook uit naar m'n studententijd. Absoluut geen moment spijt gehad dat ik vorig jaar in september nog niet was gestart en ik denk dat ik wel de goeie keuze kan gaan maken straks.

  • 17 Maart 2012 - 23:06

    Ilse En Gerwin:

    Hey michiel!

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    We volgen je trouw op facebook, en denken dat je normale leven in nederland best weer ff tegen zal vallen... Geen dagelijkse party's of stappartijen meer...
    Geniet van je laatste maanden!!!

    Liefs gerwin en ilse

  • 18 Maart 2012 - 23:32

    Vrony:

    Michiel wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt!! Al dat vrouwelijk schoon om je heen (foto"s)
    En hard werken ook nog, fijn dat dat zo gewaardeerd wordt.Knap dat je bij dat alles ook nog aan je studie denkt! In ieder geval een groetje van ons......Pierre en Vrony Voragen

  • 21 Maart 2012 - 08:07

    Annie:

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Een beetje werken en heel veel uitgaan met leuke meisjes zo aan de foto's te zien. Nou gelijk heb je. Zo te lezen gaat de tijd te snel voor je voorbij en voordat je het weet ben je weer thuis. Fijn dat het zo goed gaat. Geniet er lekker van zolang het nog kan.

    Groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Michiel

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 15465

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 15 Juli 2012

Het avontuur in Bournemouth

Landen bezocht: