Almost 4 months abroad - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu Almost 4 months abroad - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Michiel Buijsse - WaarBenJij.nu

Almost 4 months abroad

Door: michielgoesabroad

Blijf op de hoogte en volg Michiel

05 Januari 2012 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hoi allemaal,

Bijna 4 maanden weg van huis. De tijd gaat erg snel merk ik. Er zijn in bijna 4 maanden tijd veel dingen gebeurd. Ik heb m'n draai al wel aardig goed gevonden hier als ik terug kijk naar m'n eerste dag hier. Inmiddels spreek ik nu wel vloeiend Engels en gramaticaal gaat het ook aardig goed. Ik had niet verwacht dat dat zo snel kan gaan om een taal te leren. Alle dingen die op op de havo heb geleerd van Engels vallen nu goed op z'n plaats en daar ben ik erg blij mee.

De kerst heb ik dit jaar voor het eerst zonder familie 'gevierd'. Het was wel een apparte kerst, maar het was wel te doen. Van mam en pap had ik al foto's gekregen van hun kerstmaal en dat zag er wel lekkerder uit dan wat ik had... Ik had wel een lekkere spaghetti gemaakt en die was wel goed te doen. Ik eet hier voornamelijk pasta's en pizza's. Het is lekker makkelijk om te bereiden en het is nog lekker ook. Maar na bijna 4 maanden ben ik m'n kookkunsten toch aan het ontwikkelen. Ik kook nooit aardappelen, groente en vlees, maar in de meeste gevallen eet ik gewoon wat ik lekker vind.

Oud en Nieuw was echt een topfeest hier. We zijn naar een discotheek hier geweest en dat was echt superleuk. Ik ben daar heen geweest met Sjef en Erik. Dat zijn ook Nederlanders en zij komen uit het zuiden. Echt leuke gasten en het zijn echt goeie vrienden geworden. Bijna iedere dag doen we wel wat en we spelen vaak het spel 'Duizenden'. Haha klinkt suf, maar het is een kaartspel en het is een spel van tactiek, geluk en goed opletten. Wel mooi altijd. Zij gaan de 17e van januari weer terug naar Veghel. Wel erg jammer dat hun er van door gaan, maar wel een hele toffe tijd met hun gehad hier. We hadden ook Sinterklaas samen gevierd en dat was erg leuk!

Veel leavingparties gehad de laatste tijd hier. Veel mensen zijn weer vertrokken naar hun woonplaats en dat is wel jammer. Je leert ontzettend goed iemand kennen in zo'n korte tijd en je deelt van alles, dus het is wel jammer dat je dan afscheid moet nemen.

De baantjes hebben hier niet meegezeten tot deze week. Ik had een baantje bij de Subway hier. Het was leuk werk om die sandwiches te maken en ik dacht dat gaat hem wel worden tot juni, maar dat is anders gebleken. Ze hadden iemand nodig die op straat kon werken als houder van een reclamebord en ik was de lul. Goh wat baalde ik... Ik had met hun een deal gemaakt en ik moest dat dan tot januari doen (3 weken al met al gedaan). Ik zag het rooster voor de komende weken alweer en ik stond daar dus weer op ingepland. Dus ik had een conversatie gehad met de manager van de store, maar die trok er weinig van aan. Was aardig koud om dat werk te doen en verschrikkelijk geestdodend... En het erge... Als je binnen 3 maanden je contract beïndigd, dan moet je 206 pond teruglappen. Daar zat ik dus niet echt op te wachten. Erik had een mooie baan in het hotel waar hij werkte. Hij was werkzaam als porter. Hij vertrekt dus over 2 weken en ik heb hem vervangen. Dat hotel was zeer goed te spreken over Nederlanders en het is een mooie, diverse job.

De werkzaamheden houden in dat je grote hallen inricht. Het is eigenlijk hetzelfde wat ik bij Partyservice Slump moest doen en het is een mooi baantje. Ook moet je het zwembadwater controleren op chloorgehalte, Ph etc. Je bent eigenlijk een mannetje van alles, want ik maak ook de koffiekar gereed voor gasten en breng het naar de gasten. Vandaag was er een zakelijke meeting waar ik de koffie en thee moest serveren. De manager is echt een hele chille gast en hij legt alles duidelijk uit. Ook wordt ik ingewerkt voor bardiensten etc. Veel diverse dingen al met al en ik kan daar wel veel uren maken. Bij de Subway kon ik maar 15 uur per week maken ongeveer, en daar kon ik niet van rondkomen. Hier kan ik 40 uur maken en hou ook nog wat geld over misschien.

3 januari kreeg ik m'n loon van de Subway en ze hadden me teveel betaald. Dat was dus wel relaxed en ik kom daar niet meer terug. Misschien niet heel erg menselijk om niet meer op te komen dagen, maar ik ga niet 206 pond teruglappen. Heb er nog niks van gehoord van hun, dus hoop dat ik er van af ben.

Het was de bedoeling dat ik eind mei weer terug zou komen, maar ik ga nog wat langer denk ik. Nu ik weet dat ik een leuke job heb, eindelijk weer wat geld verdien en bovenal dat het leven zeer relaxed is hier, blijf ik tot augustus denk ik. Dat is wel nog een aardige tijd en ik ben dan bijna een jaar weg geweest. In februari kom ik even terug naar Nederland voor holidays. Dan ga ik gelijk hogescholen bezoeken, want ik weet wat ik wil studeren volgend jaar. Ik wil de opleiding Toegepaste Psychologie gaan volgen. Het is wel een lotingstudie en ik hoop dat ik de loting door ga komen. Ook veel Engels in die opleiding en dat is wel mooi meegenomen voor mogelijkheden in het buitenland. Ik wil graag wat met coaching en begeleiding gaan doen en ik vind puzzelen erg mooi. Als ik de loting niet door kom, dan heb ik een nummer 2. Dan ga ik de lerarenopleiding wiskunde doen. Het jammere is dat die opleiding wel helemaal in het Nederlands is. In juni hoor ik of ik de loting door ben. Als ik er dus niet door ben, dan ga ik hier een Engels examen doen zodat je later les kan geven in het Engels en zodat ik m'n stage ook in het buitenland kan gaan doen.

Tot nu toe heb ik er nog geen moment spijt van gehad dat ik hier heen ben gegaan. Ik vind het zeer relaxed om op mezelf te wonen en ik kan me nu wel prima redden. Ben wel een stuk zelfstandiger geworden in ieder geval. Wel mis ik Nederland en vooral de avondjes voorhuys met m'n vrienden. Dat had ik de eerste week al en dat heb ik nog steeds wel. Skypen met het thuisfront is altijd erg leuk en met Christian ben ik zo wel bijna 2 uur aan het praten over allerlei onzin:) Hahaa erg mooi altijd.

De taalschool is inmiddels afgerond en heb m'n certificaat binnen. Ik kan het niet aanraden om zo'n taalschool te volgen, want het is een behoorlijke kostenpot en je krijgt er niet heel veel voor terug, maar heb er wel wat van geleerd gelukkig. Eigenlijk kan je als Nederlander al wel prima Engels en de basis heb je al geleerd op school. Het enige is om de schakeling te maken naar de praktijk en dat gaat aardig snel. Verder ook nog bezig met m'n gitaar hier en dat gaat ook mooi z'n gangentje.

Ik heb in ieder geval heen veel zin om in februari weer even terug te gaan naar Nederland en dat ik weet dat ik nog een lange tijd mag.

Bedankt voor het lezen allemaal!

Groetjes Michiel.

  • 05 Januari 2012 - 17:07

    Hilde:

    Klinkt goed! Haha, ik zie je al staan met je reclamebord;)

  • 05 Januari 2012 - 19:47

    Stefan:

    Klinkt echt nice allemaal! en dat je langer blijft geeft zeker wel aan dat je je daar wel vermaakt! Haha, had alleen niet van je verwacht dat je zou overwegen om Engelse lessen te geven:P Weet je al op welke scholen je gaat kijken voor de opleiding van volgend schooljaar?
    Greetz stefan

  • 05 Januari 2012 - 20:04

    Michiel Buijsse:

    Haha dat had ik ook niet verwacht vorig jaar:) Als ik de loting door kom, dan wordt het Eindhoven denk ik en als ik de loting niet door kom dan wordt het Nijmegen! Je moet maar is langskomen Stefan!

  • 05 Januari 2012 - 20:10

    Lisanne:

    Goed om te horen dat je het ook in dit verhaal weer over een nieuwe baan hebt... ben benieuwd naar de volgende update (en de volgende nieuwe baan ;))!

  • 05 Januari 2012 - 21:24

    Mam:

    Je blijft ons verrassen met je baantjes en ook met de tijd dat je in Engeland blijft. Is Malta afgevallen? Ik kan het allemaal niet meer zo volgen. Maar goed, het belangrijkste is dat jij het daar naar je zin hebt en jezelf kunt onderhouden :)
    Nog leuke kaartjes gekregen vanuit Nederland?
    En je status is weer vrijgezel las ik op je FB . . .
    Weet je nog dat ik je wel eens 'stuiterbal' genoemd heb? Zo ervaar ik het nu ook :)

  • 05 Januari 2012 - 22:10

    Sjef:

    Haha Michiel, 1 troost: we vertrekken pas de 19e.

    En wat betreft de burgelijke staat van Michiel; het is maar beter dat de relatie over is, want dat Martina past drie keer beter bij je. Stuiterbal Michiel hihi.

    X

  • 05 Januari 2012 - 22:37

    Erik:

    Too long, didn't read

  • 06 Januari 2012 - 11:01

    Fam. Koenraadt:

    Hoi Michiel,

    Wat leuk om jou zo te volgen. Heb je ook foto's van jou met het reclamebord? Zouden we graag willen zien. Je maakt wel veel mee zeg! En op deze manier de feestdagen vieren is ook wel heel bijzonder. Veel plezier in je nieuwe baan en wie weet zien we je wel in februari.
    Groetjes,
    Harry, Thijs en Annet

  • 06 Januari 2012 - 13:41

    Stefan:

    Dus je trekt miss ook naar het zuiden straks? gezellig! Ik had je op Facebook nog gevraagd over het langskomen alleen je had niet terug geregageerd. Maar het lijkt me nog steeds echt een goed idee! misschien moeten we binnenkort maar even Skypen!

  • 06 Januari 2012 - 21:37

    Fam Remijn:

    Hey Michiel,
    Wat leuk om dit allemaal te lezen, wat heb je al veel meegemaakt, je schrijft geweldig leuk, met grappige humor, staan met een reclamebord op straat, nee dat is niet echt een toppertje, maar goed salaris met een extra bonus, geweldig, drink daar maar een lekker biertje op, dat heb je zeker verdiend, misschien was dit wel in de vorm van een soort kerstbonus ipv een kerstpakket, zeg maar fijn, dat je al ideeen hebt omtrent je studie, Psychologie is een erg boeiend vak, maar ik zie jouw ook zeker als docent, volgens mij ben jij daar geknipt voor, je past je heel makkelijk aan, en ik weet zeker dat je met die pubers heel goed om kunt gaan, jij zult daar geen stress van hebben, en je houdt van humor, wat wil je nog meer, misschien komen de meiden hier, je nog wel eens vragen, zeg Michiel, wil je ons Engels verslag effe nakijken, nou dan zou ik daarbij ook zeker een dikke bonus hier voor vragen, hoor, daar heb jij zeker dan verdiend, zeg maar nog effe over je eetpatroon, de aardappels hier zijn slecht bij prijs, en jij zit daar alleen maar pizza's en pasta's te eten, zeg wat dacht je eens van een lekker hutspotje, of gebakken aardappeltjes dat smaakt lekker hoor, plus daarbij trekt hier de prijs misschien weer wat aan, introduceer dat daar maar eens, bij gebakken aardappelen smaakt ook heel goed een gebakken uitje, die zijn hier ook nog ruim voldoende, we wachten af Michiel, hey maar hopelijk kom je in Februari hier nog effe een biertje halen, ik heb ze al ijs ja ijskoud voor je staan, ik hoor het wel wanneer je over bent, we gaan eerst in Januari bij Christian een borrel halen, omdat hij af studeert, hij heeft ons belooft, dat hij dit sávonds viert in driedelig pak/kostuum, wij zijn benieuwd, en nemen de camera natuurlijk mee dit soort dingen moet je vastleggen, vindt je niet, ik stuur deze foto's je wel toe,
    zeg Michiel het ga je goed, en misschien tot in februari, we houden contact oke
    en natuurlijk nog een pootje v/d Boris.

  • 07 Januari 2012 - 02:21

    Michiel Buijsse:

    Haha inderdaad een mooie nieuwjaarbonus! Ik stond bijna op het punt om zo'n pocketfles van Whiskey mee te nemen voor de Subway om me warm te houden haha. Leraar zijn lijkt mij inderdaad ook wel wat en die pubertjes zullen vast niet durven om zo'n held als ik te terroriseren haha. Maar dat lijkt me inderdaad wel wat ja.

    Aardappeltjes krijg ik trouwens ook nog wel binnen. 's avonds na werk bakken we regelmatig frietjes en dat is altijd wel lekker, dus ik doe ook nog wat terug:) Frikadellen mis ik wel, nergens te krijgen, maar daarentegen zijn de hamburgertjes wel weer goed. En eet ook nog wel gezond, want eet toch eens in de maand nog wel een bak met salade ofzoiets, ligt eraan of sommige toko's dat bij de frietjes leveren:P Haha de fruitmand is in ieder geval wel meestal gevuld. Ik hoef in ieder geval niet zoveel boodschappen meer te doen, want kan mooi een bordje mee pikken bij het hotel en het is lekker eten. Ik vind het wel jammer dat ik niet bij Christian's uitreiking ben, maar Christian heeft plannen om nog een keer deze kant op te komen, dus dan sleur ik hem nog wel een keer door de kroeg en dat halen we dan mooi weer in.

    In februari kom ik zeker dat biertje halen, dus geen zorgen dat de houdbaarheidsdatum vergaat. Haha er zijn trouwens wel foto's gemaakt van dat bord... Haha die laat ik nog wel eens zien. We houden contact en waarschijnlijk tot februari dan maar!

    Groetjes!

  • 12 Januari 2012 - 10:45

    Annie:

    Hoi ex broodjesmeerder,

    Leuk verslag en weer een andere job.
    Het is te hopen dat je nu je draai gevonden hebt. Nog bedankt voor je Kerstkaart. Dat vond ik erg leuk dat je daar aan heb gedacht.

    Groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Michiel

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 15469

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 15 Juli 2012

Het avontuur in Bournemouth

Landen bezocht: